• Home
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter
  • Google
  • Privacy

Nieuwe Media Gids

Uw online magazine in social media en web ontwikkeling

  • Blog
  • Gratis Ebook
  • Over ons

Social Media Nieuws: Instagram Live met vrienden, Nieuwe Tools voor Facebook groepen en Smart Replies op LinkedIn

oktober 30, 2017 by Juan Felix Leave a Comment

Welkom bij een nieuwe editie van deze wekelijkse rubriek waarin ik je op de hoogte houd van de laatste ontwikkelingen in social media met het nieuws dat de afgelopen week opviel.

Met deze week in het social media nieuws: Instagram introduceert live video met vrienden, Facebook rolt nieuwe tools uit voor groepbeheerders, Facebook geeft uitleg over de testen met aparte nieuwsstroom bedrijvenpagina’s, Facebook Workplace lanceert desktop app met chatfunctie en LinkedIn voegt nieuwe smart replies toe aan Messaging.

Instagram introduceert live video met vrienden

Instagram go live with friend

Live video biedt marketeers nieuwe mogelijkheden om hun verhaal te delen met hun publiek. En Instagram speelt daar handig op in met de uitrol van live video met vrienden.

Sinds deze week zie je een nieuw icoontje zodra je live video activeert in je app. Met het icoontje met twee gezichten kun je vrienden die je live video bekijken, direct uitnodigen om in je uitzending te komen. Een dialoog is soms leuker dan een monoloog en deze feature opent daarmee nieuwe creatieve mogelijkheden voor live shows via Instagram. Nodig bijvoorbeeld gasten uit om live in je uitzending te verschijnen en laat je publiek meedoen door vragen te stellen.

Live video duurt maximaal een uur en je kunt de video aan het einde delen voor een periode van 24 uur, of opslaan en via een ander socialmediaplatform aanbieden aan een nieuw publiek.

Zodra iemand die je kent (of een merk) live gaat met een vriend, zie je twee overlappende iconen in je Story-bar bovenaan de startpagina van je app.

De ‘live met een vriend’-feature is onderdeel van de nieuwe update versie 20 en beschikbaar op iOS en Android.

Bron: Instagram

Facebook rolt nieuwe tools uit voor groepbeheerders

Facebook tools voor groepbeheerders

Facebook is als platform per definitie gericht op communities. Facebook Groepen maken het eenvoudig om je eigen community te bouwen, die al dan niet publiekelijk toegangelijk is. Voor bedrijven vormen Facebook Groepen een handige tool voor het leveren van klantenservice of faciliteren van online trainingen.

Facebook investeert in Groepen en rolt deze week nieuwe tools uit om het beheren van Groepen eenvoudiger te maken. Zo zijn er nu:

  • Welkomstberichten die automatisch nieuwe leden van groepen taggen in het bericht
  • Badges voor groepbeheerders, moderatoren en nieuwe leden, zodat het eenvoudig is voor leden om te weten wat de rol (status) is van andere leden binnen de groep
  • Gedetailleerde groepsprofielen met toegang tot publiek beschikbare informatie van andere leden
  • Extra tools voor beheerders om het posten van berichten en modereren van reacties eenvoudiger te maken

Bron: TechCrunch

Facebook geeft uitleg over de testen met aparte nieuwsstroom bedrijvenpagina’s

Facebook tools voor groepbeheerders

Facebook test momenteel de behoefte van gebruikers om twee separate nieuwsstromen te hebben. Eén stroom met persoonlijke berichten en de ander voor publieke content van onder andere bedrijvenpagina’s.

De test – die loopt in landen als Sri Lanka, Bolivia, Slowakije, Servië, Guatemala en Cambodia – heeft voor ongerustheid gezorgd onder Facebookpagina-eigenaren. De interpretatie van de test was dat Facebook een aparte nieuwsstroom zou gaan uitrollen voor pagina’s. De bedrijvenpagina-eigenaren, die al tijden kampen met een daling van het organische bereik van paginaberichten, zagen de bui al hangen. Met een aparte nieuwsstroom voor hun berichten zou het bereik nog verder onder druk komen te staan.

Reden voor Facebook om uitleg te geven. Volgens Facebook is het een test in een beperkte groep landen met als doel de behoefte aan een aparte nieuwsstroom te peilen. De test betekent volgens Facebook niet dat de social gigant nu van plan is om deze separate nieuwsstroom ook daadwerkelijk wereldwijd uit te rollen. En Facebook heeft ‘momenteel’ ook geen plannen om bedrijvenpagina’s te laten betalen voor zichtbaarheid in de nieuwsstroom of via de separate stroom Explore.

Voorlopig lijkt deze uitleg de gemoederen te bedaren, maar het blijft zaak om de ontwikkeling van de nieuwsstromen op Facebook nauwlettend te volgen.

Bron: Facebook

Facebook Workplace lanceert desktop app met chatfunctie

Facebook Workplace

Een jaar geleden introduceerde Facebook het sociale platform voor bedrijven: Workplace. Het Workplace-account staat los van je persoonlijke Facebook-account en biedt medewerkers een sociaal platform voor samenwerking en communicatie.

Je kunt gratis starten met Workplace en krijgt toegang tot functies zoals: live video streaming, voice en video calls, workplace chat, team- en projectgroepen en het opslaan van data.

Met een premium account kun je Workplace uitbreiden door koppeling met tools zoals G Suite en krijg je meer beheermogelijkheden. Workplace premium is gratis voor non-profit organisaties en onderwijsinstellingen. Bedrijven betalen momenteel $3,- per gebruiker per maand voor de eerste duizend gebruikers.

Deze week lanceert Workplace een desktop app met een chatfunctie die naast screen sharing ook video chatten mogelijk maakt met een groep tot 50 deelnemers. Daarnaast krijgt Workplace een nieuw design met een eenvoudigere gebruikersinterface.

Bron: TechCrunch

LinkedIn voegt nieuwe smart replies toe aan Messaging

Je kent ze wellicht wel, smart replies. Zodra je via LinkedIn Messaging een direct bericht ontvangt van een LinkedIn contact, verschijnen er onderaan de pagina drie suggesties voor een reactie. Deze smart replies zijn niet altijd origineel, maar wel echte time savers. Met een klik op één van de opties, reageer je binnen een seconde.

LinkedIn wil deze smart replies nu nog slimmer maken met machinelearning. Door rekening te houden met de context van het gesprek, krijg je straks via LinkedIn Messaging nog meer gepaste reacties om snel te kunnen reageren. En binnenkort voegt LinkedIn er ook een persoonlijk tintje aan toe door alvast de naam van je contact mee te nemen in een reactie.

Bron: LinkedIn

Filed Under: Facebook, Instagram, Linkedin, Marketing, nieuws, social media, social media marketing, social media nieuws Tagged With: Facebook, instagram, linkedin, marketing, nieuws, social media, social media nieuws, Tech

About Juan Felix

Over de auteur: Juan Felix is social media consultant en eigenaar van klantrelatie marketing bedrijf Felix Relationship Marketing. Juan helpt grote Amerikaanse publieke figuren en merken als Mari Smith en Social Media Examiner met het professioneel inrichten en onderhouden van hun klantrelaties via social media. Mocht je tips willen ontvangen over het professioneel inrichten van je klantrelatie management met social media, mail Juan dan via customercare@felixrelationshipmarketing.com of volg hem via @juanflx.

Archief






Over de uitgever:

Over de auteur: Juan Felix is social media consultant en eigenaar van klantrelatie marketing bedrijf Felix Relationship Marketing. Juan helpt grote Amerikaanse publieke figuren en merken als Mari Smith en Social Media Examiner met het professioneel inrichten en onderhouden van hun klantrelaties via social media. Mocht je tips willen ontvangen over het professioneel inrichten van je klantrelatie management met social media, mail Juan dan via customercare@felixrelationshipmarketing.com of volg hem via @juanflx.

Deze Maand Verschenen:

maart 2023
M D W D V Z Z
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
« feb    

Recent verschenen

  • Social Media Nieuws: gratis reclame op Snapchat, Google lanceert adblocker en zoeken naar Stories
  • Social Media Nieuws: Instagram deelknop, Snapchat DIY event-lenzen en Tweets blijven kort
  • Twitter Verkoopt Moments, Bitcoin Reclame Verboden op Facebook en Automatisch Posten op Instagram
  • Social Media Nieuws: Minder Nieuws op Facebook, Snapchat Stories Overal en Lokaal Nieuws op Google
  • Facebook Watch Parties, Whatsapp voor Bedrijven, en minder YouTube reclame-inkomsten

Copyright © 2023 · Magazine Pro Theme on Genesis Framework · WordPress · Log in

Deze site gebruikt cookies: Meer informatie...