Ontdek 5 Tips voor aantrekkelijke blog titels met een groter bereik (+ 1 SEO Bonus)

Vraag jij je weleens af hoe je meer lezers krijgt voor je blog artikelen? Het geheim zit in je blog titels. Lees dit artikel en ontdek 5 schrijftips om jouw blog titels super aantrekkelijk te maken. Aan het einde van dit artikel krijg je nog nog een SEO bonus tip mee.


De kop van je blog artikel is het meest belangrijke deel van je stuk. Dit is de eerste indruk die je bezoekers krijgen. En je krijgt geen tweede kans. De titel van je artikel bepaalt het aantal lezers dat je trekt. Het maakt of breekt je tekst. Volg de volgende 5 tips om je eigen sexy koppen voor je blog artikelen te creëren:

#1 Geef aandacht aan Emoties

Sluit aan bij het gevoel dat je lezer heeft bij het onderwerp. Je kunt je voorstellen dat lezen over “afvallen” of “kinderen opvoeden” of “een partner vinden” samen gaat met emoties.
Leg de verbinding met je lezer. Laat hem of haar merken dat je de frustraties begrijpt. Dat lukt alleen met het delen van emoties. Een voorbeeld is een titel als: “Hoe verlos jij jezelf van die frustrerende strijd om kilo’s”.

#2 Gebruik Zoekwoorden

Gebruik zoekwoorden die aangeven wat je lezers mogen verwachten. Wees creatief. Bedenk een metafoor. Neem een voorbeeld als: “Help, ik verdrink in de social media oceaan”. De woorden “social media” zijn belangrijke zoekwoorden in deze titel.

#3 Ontdek de Magie van Cijfers

Headlines
Cijfers werken als magie in een kop. Oneven cijfers werken beter dan even cijfers. Denk aan een voorbeeld als: “7 Tips om je Huis in een Uur Op te Ruimen”. Of “3 Geheimen die Voorkomen dat jij Verdrinkt in de Social Media Oceaan”.

#4 Wees zo Specifiek Mogelijk

Wees super specifiek. Neem het voorbeeld: “19 Social Media Pro’s bouwen jouw succesvol bedrijf in 4 weken”. Details als 19 professionals en in 4 weken geven heel helder en duidelijk aan waar het om gaat. Dit soort specifieke details trekken de aandacht.

#5 Gebruik het Woord “jij”

Het woord “jij” is zeer krachtig in koppen. Het toont je lezer dat je je direct richt tot zijn probleem. Je lezers kunnen zich herkennen in het artikel. Ze voelen zich persoonlijk uitgenodigd om het stuk te lezen. Een voorbeeld: “Ontdek hoe jij meer bezoekers trekt naar je website”.

#Bonustip:  Maak je ‘Permalink’ Zoekmachine Vriendelijk

Zodra je je aantrekkelijke kop klaar hebt, kun je werken aan een zoekmachine vriendelijke URL-structuur van je artikel (permalink).

Elk blog artikel krijgt een eigen unieke url die Google gebruikt voor indexering in de zoekmachine. WordPress blogs geven je de mogelijkheid om voor je url andere woorden te kiezen dan die in je kop van je artikel staan.

Een zoekmachine vriendelijke URL bepaalt hoe hoog je artikel scoort binnen Google’s zoekresultaten. Als je een hoge rangorde krijgt, betekent dit dat je artikel meer kans maakt gezien te worden (zodra iemand een zoekwoord gebruikt in Google’s zoekmachine).

Hoe maak je een zoekmachine vriendelijke url. Neem de belangrijkste zoekwoorden van je kop en plaats ze binnen de eerste 3 woorden van je url. Een voorbeeld om dit toe te lichten. Neem de kop: “9 Geheimen Voorkomen dat je Verdrinkt in de Social Media Oceaan”. Herschrijf de url als: “social media geheimen voor je marketing succes”. De url wordt dan: http://domeinnaam/social-media-geheimen-voor-je-marketing-succes.

Zodra iemand zoekt met de woorden “social media” vergroot dit de kans dat jouw artikel verschijnt op de eerste pagina van Google.

Heb je vragen over dit onderwerp? Laat als je belieft je reactie of opmerking achter in de commentaar box.

[author] [author_image timthumb='on']http://nieuwemediagids.nl/wp-content/uploads/2011/11/Profile2-Juan-Felix.jpg[/author_image] [author_info]Over de auteur: Juan Felix is social media consultant en eigenaar van Mirror Yourself. Hij schrijft tevens voor FB&Business, één van de vier grote social media magazines in de VS FB&Business[/author_info] [/author]

About Juan Felix

Over de auteur: Juan Felix is social media consultant en eigenaar van klantrelatie marketing bedrijf Felix Relationship Marketing. Juan helpt grote Nederlandse en Amerikaanse publieke figuren en merken als Spa, Mari Smith en Social Media Examiner met het professioneel inrichten en onderhouden van hun klantrelaties via social media. Mocht je tips willen ontvangen over het professioneel inrichten van je klantrelatie management met social media, mail Juan dan via customercare@felixrelationshipmarketing.com of volg hem via @juanflx.

0 comments

Trackbacks

  1. [...] Geef aan dat het een beperkt en uniek aanbod is. Gebruik duidelijke oproepen tot actie, een pakkende kop en maak het persoonlijk (je eigen foto). Voeg -als je die hebt- aanbevelingen toe van [...]

  2. [...] Copyblogger.com (één van mijn solide bronnen voor email marketing) geeft een paar interessante cijfers: gemiddeld zullen 8 van de 10 mensen je kop lezen, maar slechts 2 van de 10 lezen de rest. Het geheim voor aantrekkelijk koppen: werk hard, schrijf verschillende koppen en bestudeer koppen van anderen via ”crafted by the pros“ en lees  “5 Tips voor aantrekkelijke blog titels”. [...]